Hur mår jag efter homeopat besöken?

Ja ni – det är helt fantastiskt…

Jag har inte vågat säga något högt, nästan inte ens tänka tanken.

Men all Fibromyalgivärk, är borta – som bortblåst!

Det kände jag redan efter två veckor, men som sagt, man vågar itne tro det är sant:)

Tänk så fantastisk kroppen är på att läka sig själv ,men man måste ge det tid…

Jag har knappt tagit en enda värktablett sedan 3 januari och jag kan vara ute och gå långprommenader igen – något som jag älskar!
Sedan att man får skavsår, av skorna – det är ju en annan sak:O)

Jag hoppas nu att hon kan få bukt med vetemjölsallergin också.
Laktosintoleranten må så vara, det finns så mycket fina produkter, men om ni bara visste vad mycket vetemjöl det är i allt man köper!

9 tankar på “Hur mår jag efter homeopat besöken?

  1. Vad fick du för medel av din homeopat för fibromyalgin?Funderar skarpt på att få hjälp från homeopat just nu eftersom vården ínte ger någon hjälp .Tack på förhand/Alice Auber

  2. Hej Alice.
    jag kan starkt rekomendera att komindera den ”vanliga” sjukvården med den alternativa.
    Jag gjorde ju även det, för ca 10 år sedan och blev så otroligt mycket bättre i min allergi, så jag kunde kapa all medicinering och bara böraj ta den som v b medicin.

    Nu utgår ju homeopatin från den egna kroppene energier och förmåga att läka sig, så medicineringen är individuellt.
    Men jag har fått Phosphorus (tror det stavas så) vid båda tillfällena och så vill hon gärna att jag ska dricka Björkaska, men det förmår jag mej inte att göra…

    Man får även komma ihåg att jag lagt om kosten radikalt, till strikt lågolhydratskost, utan vare sig mejeriprodukter med laktos eller vetemjölsprodukter – och det är en stor grej i det hela, har jag märkt.
    Kroppen reagerar starkt på vetestärkelsen, så där har jag största boven!

    Investera i din hälsa och besök en homeopat – lycka till!

    Mvh Kin@

  3. Jag har haft samma problem. Jag är inte helt av med min smärta, men jag har blivit massor bättre och har inte ont överallt hela tiden. Har strukit en massa mat jag enligt en naturläkare inte tål (har gjort en blodanalys på blodet för 5000 kronor, väl investerade pengar!) och ökat på bakterierna i tarmfloran av den snälla sorten. Jag får svamp i kroppen av mjölk, vete och jäst. Jodå, orkar jobba halvtid idag.
    Det är inte skam!

    • nej, det är verkligen inte fy skam:)!
      Man blir så lycklig över minsta lilla förbättring.
      Det är ju toppen att du orkar jobba!

      Tack för titten och önskar dej en trevlig jul!

      Mvh Kin@

  4. Pingback: Svar till en kommentar | Kin@ 2.0

  5. Hej Sandra.
    jag var den gången till homeopaten och sedan inget mer, det året.
    Antalet besök är varierande, från person till person.

    Jag slutade ju även med mat som innehåller vetemjöl och det har också bidragit.

    Jag försöker gå en gång per år till homeopaten för ”att ladda kroppen”, liksom tanka energi och det fungerar för mej.

    Besvär har jag fortfarande, men inte till närmelsevis som det var när jag fick diagnosen.
    Jag kan vara ut på mina powerwalks, jobbar heltid inom akutsjukvården.
    Är en aktiv person.

    Självklart så påverkar stress och press min fibro och när det är mycket omkring mej, så är jag sämre i kroppen, men jag lär mej för varje dag, vad jag behöver för att må bra.

    Mvh Kin@

Lämna en kommentar